SEO a jeho kľúčová úloha v internetovom marketingu


Ak ste vlastníkom vlastnej webovej stránky alebo e-shopu, pravdepodobne vás zaujíma, aký význam so sebou prináša SEO, respektíve optimalizácia vašej stránky pre internetové vyhľadávače.
Search Engine Optimization (SEO) kladie dôraz na všetky on-page ako aj off-page faktory, ktoré sa v konečnom dôsledku zapríčiňujú pod výsledné umiestnenie vášho webu v známych internetových vyhľadávačoch, akým je napr. Google. Prioritou je dosiahnuť čo možno najvyššiu priečku vo výsledkoch hľadania, čo bude mať za následok fakt, že odkaz na váš web sa stane viditeľným pre početnú skupinu užívateľov, čím vzniká vysoká pravdepodobnosť vzrastu návštevnosti a teda požadovaných konverzií.Nápisy SEO, modré písmená na čiernom pozadí.jpg
Takisto je automaticky vyriešená otázka, či bude táto forma „reklamy“ poskytovaná relevantnému publiku. Totiž ako viete, vyhľadávač poskytuje relevantné odkazy na základe hľadaných výrazov.
Teda povedané úplne prosto, ak napr. do Google zadám pojem pomaranče, určite mi vyhľadávač nepodsunie za najrelevantnejšie odkazy na stránky, ktorých obsah sa zaoberá predajom počítačov. Naopak doslova kľúčové sú v tomto smere kľúčové slová, ich analýza, správna voľba a následná práca s nimi. Aj toto je len jeden z množstva úkonov, s ktorým vám dokáže poradiť seo konzultantka a ktoré sú podstatným faktorom umiestneného poradia vašej stránky vo vyhľadávačoch.seo analýza.jpg
Je zaujímavé vidieť, ako sa doba z technologického hľadiska mení a ako je pre dnešnú dobu typické všetko hľadať a riešiť cez internet. Takisto ak má bežný človek záujem o konkrétne služby alebo tovar, zriedka si pamätá názov konkrétneho e-shopu, výrobcu, poskytovateľa či modelu. Predsa mu stačí konkrétnu tematiku „vygoogliť“ a vyhľadávač mu poskytne množstvo relevantných odpovedí spolu s odkazmi na konkrétne weby. A toto takisto jeden z dôvodov, prečo má súčasné podnikanie veľmi blízko k nástrojom internetové marketingu vrátane SEO optimalizácie.